onsdag 1 augusti 2007

Våffellunch

Äntligen en lugn stund vid datorn. Här hemma är det alltid någon som kissar eller springer eller äter eller biter på något. Det är tur att vi är fyra mot en annars hade det nog blivit lite jobbigt...

Idag skulle jag och syrran ha våffellunch, mums! Men det kom lite ovanligt mycket rök ur våffeljärnet... Jag kom på att brandlarmet lätt går och tänkte att Ester skulle bli rädd då, så jag och Moa sprang runt och öppnade alla dörrar och fönster. Sen sprang jag ut med våffeljärnet och vet ni vad jag hittade när jag öppnade det? Två gamla (och vääääldigt brända) våfflor. De måste ha legat där länge! Men nu har vi i alla fall kol att grilla med...

Jag jobbade idag igen och vet ni vem som kom och handlade? (Det här är mest riktat till Lisa)
Det var Jacob! Ni vet han från Extra-Extra, ni vet framtidsmannen!

Ja för er som inte kommer ihåg framtidsskämtet så drar jag det igen eftersom det är mitt absoluta favorit-skämt!

"När jag slutade skolan sa min lärare till mig; -Vi ses i framtiden.
Sen när jag var ute och gick för några dagar sen träffade jag honom igen och jag ba;
-Wow, jag är i FRAMTIDEN!"


Inga kommentarer: